Laatste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

29 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Zondag hebben niets bijzonders gedaan. Beetje gelezen, gewassen en in mijn dagboek geschreven. Boodschappen kopen we amper meer. We maken alles op wat in de kasten ligt. Vanavond eten we frietjes met vegetarische bitterballen voor mij, want: die moeten op.

Miek en ik hebben zin om souvenirs te kopen dus dat gaan we maandag gewoon lekker doen. Vooral Miek moet erg veel hebben. Maar ik vind het leuk om met haar mee te zoeken en lekker de stad af te struinen. We zijn er de hele dag mee bezig. Aan het einde van de middag even foto’s op internet zetten en dan naar huis. S’Avonds gaan we uit eten bij Indisch restaurant Sarinah. Dat stond ook nog op mijn things-to-do-lijstje. Het ziet er van binnen erg mooi uit en de service is ook goed. Wij zijn best vroeg maar al snel zit het helemaal vol.

Dinsdag zijn we thuis gebleven en hebben we alleen gedaan waar we zin in hebben. Nadia, Linda en Ellen zijn vandaag naar Nederland vertrokken. Alledrie hadden ze helemaal geen zin om terug te gaan. Voor de laatste keer ga ik op de fiets naar het internetcafé wat verderop om mijn tijd daar op te maken. Als ik thuiskom heeft Annemiek macaroni klaarstaan.

Woensdag hebben we veel op het programma. Op de fiets gaan we naar de stad. Bij Zus & Zo lunchen we met Leentje. Ze praat ons bij over het kinderhuis. Het is even wennen voor haar dat ze nu alleen is, net zoals voordat wij kwamen. Samen met de twee nieuwe vrijwilligsters dan. Ze vertelt wat nieuwtjes over de kids. Als we 12u wegfietsen, moeten we een tijdje schuilen voor een stortbui. We leveren onze fietsen in en krijgen daarmee onze borg terug. Na die ene stortbui is de stad al best erg onderwater. De rioleringen kunnen het echt niet aan. Omdat het niet de rest van de dag duurt, trekt het water diezelfde dag nog weg.
Huisgenootje Lieke is morgen jarig en we kopen een voorleesboek en een fotolijstje voor haar. In het boek staan typisch Surinaamse dingen die leuk zijn om met Nederlandse kinderen te delen. Eindelijk heb ik ook kleren voor mezelf gekocht. Meestal vond ik de kleren niet leuk of paste het niet. Omdat het al eind van de middag is, hebben we geen zin meer om te internetten. Na 1,5 uur thuis te zijn geweest, ga ik weer met de bus terug naar de stad voor salsa. Ik ben al weken niet meer op woensdag geweest. Maar omdat het de enalaaste keer is en Yche gevraagd heeft of ik kom, ga ik met heel veel zin. Geen idee waarom, maar ik mag m weer assisteren. Aan het einde van de les mag je het geleerde stukje zelf proberen of vrijdansen. Het enige wat ik moet doen is VOLGEN, VOLGEN, VOLGEN. Want ik word alle kanten opgesleurd en in alle mogelijke bochten gedraaid. Superleuk hoor, dat wel.
21.30u ben ik weer thuis. Annemiek heeft gezellig met de meiden van boven gegeten. Ik ben voor de derde keer vandaag toe aan een koude douche.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Wieke

In 2007 is het dan zover en ga ik voor een half jaar stage lopen in Suriname.

Actief sinds 25 Juni 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 26608

Voorgaande reizen:

03 Februari 2007 - 04 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: