Laatste week (2) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu Laatste week (2) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu

Laatste week (2)

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

29 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Donderdagochtend begin ik met het afhalen van de hangmatten en de klamboes om ze in de doos te doen. Annemiek en ik hebben samen 1 grote doos gekocht die we naar Nederland laten verschepen met onze spullen erin. Pas eind augustus kunnen we m ophalen dus deze zomer heb ik niet veel meer aan de hangmat. Alles wat in de doos mag, past er makkelijk in. Het is mooi zonnig weer. Annemiek is aan het bijbruinen. S’middags gaan we zwemmen. Om 16u regenen we eruit. Aaaaa vandaag word ik gek van de muggen. Zelfs als ik mijn voeten heb ingesmeerd steken ze nog en door mijn broek. Eind van de middag vieren we Liekes verjaardag. We hebben echt leuk contact met hun gekregen. Omdat ik nu eens niet zo moe ben, heb ik superveel zin om uit te gaan. Gelukkig heeft Miek ook zin om mee te gaan. Eerst gaan we eten bij ’t Lekkerbekje. Daarna naar Uptown, het salsacafe. Ik hoopte te kunnen dansen en dat is zeker gelukt. Met verschillende Surinaamse jongens en met Yche gedanst. De meiden van het bovenhuis zijn er ook. Ik heb wel een beetje spijt dat ik niet vaker naar Uptown ben gegaan, maar ja. Tegen 4 uur lig ik op bed.

Om 8 uur ben ik alweer wakker en heel de vrijdag voel ik me een beetje brak. De laatste dingen gaan in de doos en dan brengen we m weg. Bij zo’n douaneman moet de doos open en hij rommelt er een beetje in. Tijdens het betalen blijkt dat we de doos niet in Breda kunnen ophalen, zoals ons eerst was gezegd. Het dichtstbijzijnde is Rotterdam. Nouja dat zien we eind augustus wel weer. Dan rijden we met de taxi door naar Stichting voor het Kind. Twee medestudenten van ons hebben daar stage gelopen. We doneren hen een aantal schriftjes en nog wat spul dat Annemiek uit haar doos overheeft. Het kinderhuis heeft namelijk genoeg schriftjes dus we wilden deze liever aan iemand schenken die ze echt nodig heeft. Bij deze Stichting wonen seksueel misbruikte kinderen. We krijgen een rondleiding. Typisch Surinaams dat je informatie eruit moet trekken en zonder vragen stellen niets wijzer wordt. S’Middags thuis begin ik een beetje met spullen sorteren voro mijn koffer. Die avond eten we voor het laatst echte Surinaamse roti, heeeerrrlijk! Verder blijven we thuis.

Zaterdag ga ik voor het laatst dus naar salsa. Daarna nog even snel de stad in en voor de laatste keer internetten. En dan moet toch echt die koffer ingepakt. Ik hoop dat het allemaal gaat passen en ik onder de 26 kg blijf. Handig is wel dat we nu een weegschaal in huis hebben. Dus ik kom niet voor verrassingen te staan. S’Avonds gaan we nog uit eten bij de Waag en ergens wat drinken. Dan is echt onze laatste avond en nacht aangebroken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Wieke

In 2007 is het dan zover en ga ik voor een half jaar stage lopen in Suriname.

Actief sinds 25 Juni 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 26605

Voorgaande reizen:

03 Februari 2007 - 04 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: