Het leven na vaders bezoek (1) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu Het leven na vaders bezoek (1) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu

Het leven na vaders bezoek (1)

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

25 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Het leven na vaders bezoek


Woensdag nadat papa weer naar huis is gegaan, ben ik gewoon stage gaan lopen. Eind van de middag valt de stroom en het water uit in heel Paramaribo. Zoals gewoonlijk duurt het een paar uur en gaan dan plotseling alle lichten aan. Nadat we Surinaams hebben gekookt, rijst en baka bana, kijk ik film bij achterbuurvrouw Ellen.

Do. Vandaag is Annemiek met haar broer en zus op trip. Die zijn een half uur gekomen nadat mijn vader was vertrokken. Met huiswerkbegeleiding heb ik het extra druk omdat ik nu ook de klas van Annemiek moet doen. s’Avonds thuis is het gezellig en kijken we weer een film.

Vr. Ik leer uitslapen aan het einde van mijn Surinametijd. Vandaag ook tot half 9 geslapen. Op stage is het op vrijdag beloningsdag bij mijn klas. De kids mogen iets doen wat ze leuk vinden en krijgen een speelgoedje. Beiden door middel van materialen uit ‘De doos’. We bakken pannenkoeken thuis. Ik heb geleerd dat je geen chocoladepasta op je pannenkoek moet doen als je hem bakt zoals je dat met kaas doet want dat verbrand hahaah.

Zaterdag 9 juni zijn ouders naar weimaranerreunie. Had ik ook wel leuk gevonden om bij te zijn. Ik ga naar salsa. Alleen tegenwoordig want de rest is gestopt maar dat geeft niet. Ik heb het alleen al bloedheet als ik daar na een half uur fietsen aan kom. Yche, de dansleraar, geassisteerd. Eind van de middag na een koude afkoeldouche met Sarah en Ellen naar de Maretraite Mall. Dat is een soort winkelcentrum met meer Europese kleding ( en prijzen ). Ik heb niets gekocht. Als ik hier iets leuks zie, past het nooit. Mijn kleding begint me aardig te vervelen want thuis in Nederland heb ik superveel en hier draag ik elke keer hetzelfde. Wachtende op de taxi speelt er een dansende drumband buiten, klinkt gezellig.
Annemiek is weer terug van haar trip en uit eten in de stad en Sarah en Ellen gaan nog stappen.

Zo. Sarah is niet zo lekker en blijft thuis maar de rest gaat naar Colakreek. Ik vond dat hangen daar niet zo leuk de vorige keer om nog een keer te doen. Blijf thuis en werk mijn stageverslag en supervisieverslag af.

  • 25 Juni 2007 - 20:57

    Je Pah:

    Ha weer nuwe berichies. ffkes tijd gehad zeker. Ik ben weer een eind overgewend, maar denk heeeel vaak terug aan die superweken.
    Tot gauw ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Wieke

In 2007 is het dan zover en ga ik voor een half jaar stage lopen in Suriname.

Actief sinds 25 Juni 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 26679

Voorgaande reizen:

03 Februari 2007 - 04 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: