Mieks Surinaamse verjaardag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu Mieks Surinaamse verjaardag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu

Mieks Surinaamse verjaardag

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

25 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 19 juni is voor Annemiek sinds heden een bijzondere datum geworden. Op deze dag hebben wij namelijk haar Surinaamse verjaardag gevierd. Dat was een complete verassing voor haar. Eigenlijk is ze pas 27 juli jarig. Maar omdat Floor, Sarah en ik alledrie in Suriname jarig zijn geweest, vonden we het leuk om Annemieks verjaardag ook hier te vieren. We hebben een aantal tradities opgebouwd in het vieren van verjaardagen. Zoals het huis versieren, chocoladetaart en vruchtengebakjes, samen ontbijten, tegoedbonnen, uit eten, enz. Het moest natuurlijk een verassing zijn voor Miek. De datum is 3 keer veranderd. Onder andere omdat haar supervisie verzet werd. Ik moest vrij regelen voor ons beiden op stage. Ze had het druk met haar verslag dus het moest zo uitkomen dat ze niet deze dag nog heel veel moest doen. En er mochten al helemaal geen afspraken gemaakt worden voor vandaag. Gelukkig liep het allemaal goed. Floor en Sarah hebben gisteravond laat nog slingers opgehangen en de tafel gedekt. Ik zet s’ochtends vroeg de wekker. Ik maak met slippers een pad van haar slaapkamerdeur naar de woonkamer. Dan schuif ik een kaart/ uitnodiging voor haar eigen verjaardag onder haar deur. Rond half 9 wordt ze wakker. Natuurlijk voelt ze zich helemaal niet jarig maar de verassing vindt ze heel erg leuk. Van haar broer hebben we een filmcamera, dus het is leuk dat we die dag kunnen filmen. Op stage hebben we ook gefilmd deze week trouwens. We gaan het uur film op dvd zetten en dan heb ik ook een exemplaar. Kunne jullie beter zien hoe ik heb gewoond, hoe de stad is en het kinderhuis.
Na het ontbijt gaan Miek en Floor internetten en de bestelde taart ophalen bij de bakker. Onder het taart eten, krijgt ze de tegoedbon. We gaan die middag een foto maken in klederdracht. Annemiek kiest de creoolse kleding, Sarah wordt een Chinese en Floor een Indiase. Ik kies voor hindoestaans ivm met het hindoestaanse kinderhuis. Kijk zo maar snel naar de foto’s van mij in een rode hindoestaanse jurk die tijdens bruiloften gedragen wordt. Er worden veel foto’s gemaakt. Van ons vieren samen en individueel. Vanaf de computer mogen we ieder uitkiezen welke we willen. De foto’s worden direct afgedrukt en krijgen we mee. Voor Annemiek wordt er 1 op maat in een lijstje gemaakt, dat we van de week nog op kunnen halen. Dan gaan Floor en ik even internetten en Miek en Saar winkelen. Een uurtje later zien we elkaar bij Zeeland waar Annemiek aan haar 3e gebakje van vandaag zit! Maar dat mag natuurlijk op je verjaardag hahaah! S’Avonds gaan we terug naar de stad om te eten. Annemiek mocht kiezen waar. Ergens waar we nog niet geweest zijn…poeh..Bij het Braziliaanse restaurant Bacana hebben we die avond heerlijk gegeten. Ik heb gepaneerde vis op. Daarna bij Tangelo ijsje gegeten en dan naar huis. Volgens mij was het geslaagde dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Wieke

In 2007 is het dan zover en ga ik voor een half jaar stage lopen in Suriname.

Actief sinds 25 Juni 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 26673

Voorgaande reizen:

03 Februari 2007 - 04 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: