Wo 16-5-7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu Wo 16-5-7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu

Wo 16-5-7

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

28 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Wo 16-5-7
Ik ben om 7 uur wakker en papa al langer. Hij heeft op zich goed geslapen. We ontbijten samen en aan het einde van de ochtend gaan we met de bus naar de stad. Papa vind het een geweldig bussysteem. We lopen langs het postkantoor en richting centrale markt. De centrale markt is een belevenis op zichzelf. De drukte, de mensen, de geur. Hij koopt wat vreemd fruit om te proberen. Aan een kraampje koop ik een baka bana en een bara: heerlijke snacks. Dan drinken we wat bij de Waag. De Waag is een bekend gebouw waar vroeger de koffie werd gewogen. Weer bij huis doen we boodschappen die we zoals gewoonlijk thuis laten brengen. Papa installeert zijn spulletjes verder. Het weer is wisselend. S’Avonds stortregen als we uit eten gaan in de stad. We zouden na met de bus in de stad aangekomen te zijn, nog 10 minuten moeten lopen, maar omdat het zo hard regent, stappen we over op een andere bus die langs ons restaurant rijdt. En ideaal in Suriname: je drukt op de knop en de bus stopt voor de deur.
Zitten we daar als enige in het lawaai van de stortregen te eten…jammer maar niets aan te doen. Na een tijdje wordt het toch droog en komen er meer mensen.