Awarradam wo 30-5-7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu Awarradam wo 30-5-7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wieke Sloven - WaarBenJij.nu

Awarradam wo 30-5-7

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

04 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Awarradam wo 30-5-7

Om half 10 vertrekken we met de boot en varen we 1,5uur naar het basiskamp. Dat is een plek aan het water in het bos waar palen met een zeil overdekt maken. Er is een toilethok. De mannen maken het kamp in orde en hangen hangmatten op. Wij gaan met Nootje en bootsman naar stroomversnellingen. De twee jongens in onze groep durven door de stroomversnellingen te glijden. Dat gebeurt met reddingsvesten en op een plek waar het kan. In de stroomversnellingen lopen kan ik al amper maar uiteindelijk vind ik een plek waar ik rustig kan zitten. Uiteindelijk gaat papa ook glijden en hij is helemaal enthousiast. Na een tijd gaan we weer terug naar het kamp. Zelfs het basiskamp is luxe gemaakt met bijvoorbeeld haken om tassen en kleren aan te hangen. Oja, tijdens de boottocht hebben we veel mooi vogels en apen gezien. We lunchen met rijst, kip, tofu en komkommer. Na het eten luieren we in de hangmatten. Als het gaat regenen worden hangmatten onder het zeil gehangen en kunnen we verder met hangmatteren. Ja dat is serieus een werkwoord hier. De regen doet het precies goed door om half 4 te stoppen als we doorvaren naar de dorpjes. In de stralende zon varen we over het water. Wat hebben we een geluk met het weer. We kunnen souvenirs kopen in Kajana maar ik weet niet wat ik met dat spul moet..We maken een wandeling door 4 dorpen die evenwijdig aan de rivier liggen. Met een pad zijn ze aan elkaar verbonden. Pff het is echt bloedheet..Papa helpt een vrouw met rijst stampen. Ik heb een foto als bewijs die jullie helaas niet kunnen zien. Ontzettend jammer dat ik geen foto’s op internet kan krijgen…dan kregen jullie een veel beter indruk. Ik blijf proberen maar de kans is groot dat jullie de foto’s pas kunnen zien als ik weer in Nederland ben.
In de dorpen staan hutjes met rieten daken. Er kunnen grote gezinnen in zo’n klein hutje slapen omdat men slaapt in hangmatten. Mannen hebben vaak meerdere vrouwen. 18.30u gaan we met de boot naar huis. Om 20.00u eten we, jahoor: WEER RIJST. Elke keer wel op een andere manier en met andere dingen erbij maar rijst gaat vervelen. Na het eten zitten we bij elkaar in de recreatieruimte. In het binnenland heb je trouwens geen last van de muggen. Er zitten veel mooie beesten op het eiland: grashagedissen, boomhagedissen, leguanen, vogelspinnen, enz. Vleermuizen zijn er veel en we hebben een muis in onze lodge die mijn crackertjes aan het opeten is. We hebben geen last van lawaai, je hoort alleen het geluid van de stroomversnellingen.

  • 06 Juni 2007 - 07:30

    Jorine:

    Ik zie wel dat het qua beestjes het hier voor mij toch beter is, met Tom en Jerry.
    Doei doei x van ons alle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Wieke

In 2007 is het dan zover en ga ik voor een half jaar stage lopen in Suriname.

Actief sinds 25 Juni 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 26681

Voorgaande reizen:

03 Februari 2007 - 04 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: